FAN-tastyczne MŚ we Francji, czyli rzut okiem na frekwencję.
Mundial Świat

FAN-tastyczne MŚ we Francji, czyli rzut okiem na frekwencję.

Na 25 dni przed rozpoczęciem Mundialu we Francji (7 czerwca – 7 lipca) sprzedano 770 000 biletów na 1,3 miliona dostępnych. 

7 wyprzedanych meczów

Wszystkie bilety zostały już sprzedane na mecz otwarcia Francja-Korea Południowa w Paryżu, półfinały oraz finał w Lyonie, a także na spotkania Nigeria-Francja (Rennes), Holandia-Kamerun (Valenciennes ) i Szwecja-USA (Le Havre). 

Obok spotkania USA-Chile w Paryżu, cztery inne mecze też mają już prawie komplet kibiców: Holandia-Kanada i USA-Tajlandia w Reims, oraz Niemcy-Hiszpania i Włochy-Brazylia w Valenciennes.

PARYŻ – Parc des Princes (7 meczów)

  • Liczba sprzedanych biletów: 185 000
  • Liczba miejsc na stadionie: 47 673
  • Wskaźnik wypełnienia: 55%
  • Najlepiej sprzedające się mecze: USA-Chile, a następnie ćwierćfinał (pozostało 8000 miejsc)
  • 1 mecz wyprzedany: Francja-Korea Południowa, mecz otwarcia – 7 czerwca

LYON – Stade de Lyon (3 mecze)

  • Liczba sprzedanych biletów: 130 000
  • Liczba miejsc na stadionie: 57 948
  • Wskaźnik wypełnienia: 100%
  • 3 wyprzedane mecze: półfinały 2 i 3 lipca, finał 7 lipca

RENNES – Roazhon Park (7 meczów)

  • Liczba sprzedanych biletów: 85 500
  • Liczba miejsc na stadionie: 28 602
  • Wskaźnik wypełnienia: 43%
  • Najlepiej sprzedający się mecz: ćwierćfinał
  • 1 mecz wyprzedany: Nigeria-Francja,17 czerwca

LE HAVRE – Stade Océane (7 meczów)

  • Liczba sprzedanych biletów: 84,500
  • Liczba miejsc na stadionie: 24 029
  • Wskaźnik wypełnienia: 50%
  • Najlepiej sprzedający się mecz: Anglia-Argentyna (pozostało 6000 miejsc)
  • 1 mecz wyprzedany: Szwecja-USA, 20 czerwca
foto. FIFA

VALENCIENNES – Stade du Hainaut (6 meczów)

  • Liczba sprzedanych biletów: 82 500
  • Liczba miejsc na stadionie: 22 651
  • Wskaźnik wypełnienia: 61%
  • Najlepiej sprzedające się mecze: Niemcy-Hiszpania i Włochy-Brazylia (pozostało ok. 5000 miejsc)
  • 1 mecz wyprzedany: Holandia – Kamerun, 15 czerwca

REIMS – Stade Auguste-Delaune (6 meczów)

  • Liczba sprzedanych biletów: 63 000
  • Liczba miejsc na stadionie: 20 506
  • Wskaźnik wypełnienia: 51%
  • Najlepiej sprzedające się mecze: USA-Tajlandia (pozostało 2000 miejsc) i Holandia-Kanada (pozostało 5000 miejsc)

NICEA – Stade de Nice (6 meczów)

  • Liczba sprzedanych biletów: 55 000
  • Liczba miejsc na stadionie: 35 161
  • Wskaźnik wypełnienia: 26%
  • Najlepiej sprzedający się mecz: Francja-Norwegia (pozostaje 15 000 miejsc)

GRENOBLE – Stade des Alpes (5 meczów)

  • Liczba sprzedanych biletów: 50 000
  • Liczba miejsc na stadionie: 18 043
  • Wskaźnik wypełnienia: 55%
  • Najlepiej sprzedający się mecz: Brazylia-Jamajka (pozostało 4000 miejsc)

MONTPELLIER – Stade de la Mosson (5 meczów)

  • Liczba sprzedanych biletów: 36 000
  • Liczba miejsc na stadionie: 19 328
  • Wskaźnik wypełnienia: 37%
  • Najlepiej sprzedający się mecz: Australia-Brazylia (pozostało 7000 miejsc)

Dziwić może nieco niska frekwencja w Nicei, bo jak widać nawet gospodynie mają problem by wypełnić tam stadion. O prawdziwym pechu mogą tu mówić Angielscy kibice, których drużyna rozegra tam dwa mecze (ze Szkocją i Japonią). Zamiast szybkiego skoku przez kanał La Manche do jednego z pięciu miast leżących w północnej części Francji, czeka ich długa podróż nad Morze Śródziemne do najdalej położnego względem Paryża (również Londynu) miasta turnieju.   

W przeciągu miesiąca pozostałego do otwarcia MŚ wskaźniki wypełnienia stadionów wzrosną już raczej nie wiele (5-10%). Znaczniejszego wzrostu mozna się spodziewać dopiero pod koniec drugiego tygodnia trwania MŚ, kiedy wiadomo już będzie kto i gdzie trafi po wyjściu z grupy. Przypuszczalnie zniknie wtedy wiekszość biletów dostępnych na mecze 1/16 oraz ćwierćfinały, co z kolei powinno podnieść statystyki łacznie sprzedanych biletów w okolice 1 miliona. Łączna frekwencja MŚ sięgająca 70% byłaby bardzo dobrym wynikiem po zakończeniu zawodów. 

Rob Mikalski

Skomentuj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

error: Content is protected !!