- Visa została głównym sponsorem rozgrywek UEFA w piłce nożnej kobiet – umowa obowiązywać będzie od 2018 do 2025 roku
- W ramach umowy partnerskiej Visa będzie wspierać kobiecą piłkę nożną na wszystkich szczeblach rozgrywek, od inicjatyw oddolnych po Ligę Mistrzyń UEFA
Warszawa, 6 grudnia 2018 r. – Visa, światowy lider płatności cyfrowych, podpisała z UEFA wieloletnią umowę partnerską o przełomowym znaczeniu. Po rozdzieleniu przez UEFA praw sponsorskich od piłki męskiej, Visa została pierwszym w historii sponsorem rozgrywek UEFA w piłce nożnej kobiet.
Charlotte Hogg, Chief Executive Officer, Europe, Visa, powiedziała:
„Dla kobiecej piłki nożnej nastały ciekawe czasy. Już dwadzieścia jeden milionów kobiet i dziewcząt gra w piłkę w Europie i Visa pragnie wyrazić uznanie dla każdej z nich”.
„Jesteśmy niezwykle dumni mogąc ogłosić podpisanie z UEFA przełomowej umowy partnerskiej, której celem jest wspieranie i przyspieszenie rozwoju piłki nożnej kobiet w całej Europie. Chcemy inspirować dziewczęta i młode kobiety oraz stwarzać im możliwości, dzięki którym będą mogły spełniać swoje marzenia. Planujemy wraz z UEFA sprawić, że kobieca piłka nożna wreszcie zajmie należne jej miejsce ponieważ Visa wierzy w akceptację wszędzie – od boisk po sale konferencyjne”.
UEFA postanowiła zrewolucjonizować tradycyjny model sponsorowania piłki nożnej kobiet, aby jeszcze bardziej przyspieszyć i tak imponujący rozwój tego sportu w Europie. Krok ten ma także stworzyć więcej możliwości komercyjnych, aby przyczynić się do dalszej popularyzacji piłki nożnej kobiet.
Umowa przewiduje wsparcie dla futbolu kobiet podczas wszystkich rodzajów rozgrywek UEFA aż do 2025 roku. Visa będzie głównym partnerem Ligi Mistrzyń UEFA, Mistrzostw Europy w kobiecej piłce nożnej, Mistrzostw Europy U-19 i U-17 w piłce nożnej kobiet i Mistrzostw Europy w futsalu kobiet. Visa będzie także wspierała marketingową platformę UEFA Together #WePlayStrong, której celem jest zachęcenie dziewcząt i kobiet do gry w piłkę.
Umowa, zawarta na niespotykany jak dotąd okres siedmiu lat, odzwierciedla nieustający rozwój kobiecej piłki nożnej w Europie, a także sukces kampanii UEFA Together #WePlayStrong.
W ramach umowy partnerskiej Visa pomoże wzmocnić przekaz kampanii poprzez co-brandowanie treści mających na celu zmianę postrzegania kobiecej piłki nożnej i uczynienia jej najpopularniejszym sportem wśród kobiet i dziewcząt w Europie.
Vlogi Press Play, realizowane w ramach kampanii Together #WePlayStrong, mają już niemal osiem milionów wyświetleń – jest to cykl filmów, na których najlepsze zawodowe piłkarki Europy dzielą się szczegółami ze swojego codziennego życia.
Guy-Laurent Epstein, dyrektor UEFA ds. marketingu, zauważył:
„Jesteśmy ogromnie zadowoleni, że zawarliśmy z Visa tą niezwykłą i postępową umowę partnerską. Cieszymy się, że będziemy razem pracować nad nowatorskimi i pomysłowymi sposobami pozwalającymi jeszcze przyspieszyć rozwój kobiecej piłki nożnej, która i tak przeżywa w ostatnich czasach rozkwit”.
„Wspólnie z Visa zapewnimy fanom niezapomniane przeżycia podczas wszystkich rozgrywek futbolu kobiet organizowanych przez UEFA. Dodatkowo zawarta umowa partnerska pomoże nam stworzyć jedyną w swoim rodzaju platformę, która zaprezentuje światu bohaterki boisk” – dodał Epstein. „Pomoże to nam zainspirować nie tylko obecnych fanów kobiecego futbolu, ale także sprawi, że sportowego bakcyla połkną również przyszłe pokolenia. Cieszymy się, że Visa podziela naszą wizję prężnie rozwijającego się futbolu kobiet – wizję, do urzeczywistnienia której zbliżyliśmy się podpisując tę umowę”.
Nadine Kessler, dyrektor UEFA ds. kobiecego futbolu, dodała:
„Piłka nożna kobiet zawsze była ważna nie tylko dla środowiska futbolowego, ale i społeczeństwa jako całości. Jednak nawet na tym tle dzień dzisiejszy jest szczególny dla kobiecego futbolu i dla wartości, które ze sobą niesie. To dowód na to, że piłka nożna kobiet rzeczywiście wkracza w nowy wymiar jeśli chodzi o jej możliwości komercyjne. Zaangażowanie i entuzjazm Visa pokazuje nam jak wiele w naszym sporcie zdołaliśmy już osiągnąć”.
„Partnerstwo z tak uznaną marką potwierdza nasze przekonanie, że wkroczyliśmy w nową erę kobiecego futbolu na każdym szczeblu rozgrywek. Możliwości są nieograniczone. Rozpiera nas duma i cieszymy się na ścisłą współpracę z Visa, która będzie czerpać ze swojego bogatego doświadczenia pomagając nam kształtować rozwój piłki nożnej kobiet w tych niezwykłych czasach dla naszego sportu”.
###
O Visa Inc.
Visa Inc. (NYSE: V) to światowy lider płatności cyfrowych. Naszą misją jest połączenie całego świata za pośrednictwem najnowocześniejszej, niezawodnej i bezpiecznej sieci płatniczej, wspierając tym samym rozwój ludzi, firm i całej gospodarki. Nasza nowoczesna globalna sieć przetwarzania danych transakcji – VisaNet – umożliwia dokonywanie bezpiecznych i skutecznych płatności na całym świecie i może przetwarzać w ciągu sekundy ponad 65 tys. operacji. Niesłabnący nacisk, jaki firma kładzie na innowacyjność, sprzyja szybkiemu wzrostowi handlu z wykorzystaniem wszelkich urządzeń połączonych z internetem, a także realizacji wizji przyszłości bezgotówkowej – dla każdego i w każdym miejscu. Wraz z ogólnoświatowym procesem przechodzenia z technologii analogowych na cyfrowe, Visa angażuje swoją markę, produkty, specjalistów, sieć i zasięg, by kształtować przyszłość handlu. Więcej informacji znajduje się na stronach www.visaeurope.com i www.visa.pl, na blogu vision.visaeurope.com oraz na Twitterze @VisaNewsEurope i @Visa_PL.