6 grudnia 2022

  Koniec roku to czas podsumowań. Zaczynamy nietypowo, bo od przeglądu social mediów klubów występujących w trawiastej Ekstralidze. Ocenić tu wszystkie raczej nie warto, bo kluby obrały całkowicie różne taktyki medialne. Możemy jednak przyjrzeć się ich profilom w kluczowych czterech socjalach w Polsce, czyli na Facebooku, Instagramie, Twitterze i YouTube. 

TRZEBA MIEĆ, BYĆ I DZIAŁAĆ 

  Absolutnie kluczowym w Polsce dla marek i klubów jest obecność na portalach Facebook, Instagram i Twitter. Ominąć można YouTube, ponieważ zarówno Twitter i Facebook posiada opcje z najpopularniejszego portalu wideo w Polsce, więc dla skromnych sztabów zajmujących się socialami w Ekstralidze jest to tańsze i wygodniejsze. Na wszystkich czterech portalach działają: Medyk Konin, Czarni Sosnowiec, Górnik Łęczna i TS ROW Rybnik. 

 Najsilniejszy i najwięcej obserwujących wszędzie ma Medyk, najbliżej profesjonalnie wyglądającego w mediach klubu jest Górnik Łęczna. Inną sprawą jest kto się tymi mediami zajmuje, ale to nie jest przedmiotem rozważań.  

POMAGAJĄ MĘSKIE ZASIĘGI

 Są też trzy kluby, które obrały całkowicie inną taktykę – czyli wsparcie przez zasięgi i nazwę męskich zespołów. Tutaj głośno jest o kobiecym Śląsku i Sportisie, które mając doskonały dział social mediów przy męskim zespole teraz wspierają kobiety – przez to najbardziej zyskała jeszcze Ekstraliga. Te kluby jednak mają osobne profile na Facebooku i Instagramie. Nie ma tego w katowickiej GieKSie, która działa pod szyldem z męskim zepołem – ma to oczywiście swoje plusy, lecz model z Bydgoszczy i Wrocławia jest bardziej przejrzysty. 

 Na medialność ekstraligowych klubów jednak trzeba patrzeć przez ich działalność na Facebooku i Instagramie, by wszystkich miarodajnie cenić.

YouTube jako dodatek 

Jest też YouTube. Bytność naszych klubów na tym portalu ogranicza się w sporym stopniu do transmisji spotkań, robią to: AZS UJ Kraków, TS ROW Rybnik, Czarne Sosnowiec. Najbliżej jednak kanałów profesjonalnych klubów piłkarskich jest kanał GKS Górnika Łęczna, który wrzuca kulisy spotkań oraz materiały spoza boiskowej działalności klubu. Oba trendy łączą Czarne, które chyba należycie wykorzystują możliwości tego portalu.

Twitterowe zło konieczne 

 Konto na Twitterze jest traktowane przez kobiece kluby jako zło konieczne. Ma je tylko siedem klubów, aktywne są w zasadzie tylko trzy. AZS UJ Kraków i Olimpia Szczecin od lat prowadzą tekstowe relacje live i informują świat o przebiegach swoich spotkań. Jest i Górnik Łęczna, który wrzuca posty podobnie jak na Faceboku. 

FANI 

klub Facebook Instagram Twitter YouTube
AP LOTOS Gdańsk 3985818brak oficjalnego konta brak oficjalnego konta
AZS UJ Kraków 1787brak oficjalnego konta kobiecej sekcji347183
Czarni Sosnowiec6199591222404
GKS Górnik Łęczna 70702955458681
GKS Katowice brak oficjalnego konta kobiecej sekcjibrak oficjalnego konta kobiecej sekcjibrak oficjalnego konta kobiecej sekcjibrak oficjalnego konta kobiecej sekcji
LKS Rolnik Głogówek 326640434brak oficjalnego konta
Medyk POLOmarket Konin 1289713036501100
MKS Olimpia Szczecin5093716479brak oficjalnego konta
Sportis KKP Bydgoszcz4510511brak oficjalnego konta kobiecej sekcjibrak oficjalnego konta kobiecej sekcji
TME UKS SMS Łódź 5623* / 192brak oficjalnego konta brak oficjalnego konta brak oficjalnego konta
TS ROW Rybnik6620128239314
WKS Śląsk Wrocław 70541947brak oficjalnego konta kobiecej sekcjibrak oficjalnego konta kobiecej sekcji

stan na 13:00 na 26.12

Dawid Gordecki

0 0 votes
Article Rating

Skomentuj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
error: Content is protected !!
%d bloggers like this: