Żyjemy w czasach wszechobecnej politpoprawności i absurdalnego przeczulenia. Nie można już nic powiedzieć, bo zawsze ktoś poczuje się dotknięty i obrażony. DFB zaczęło kampanię na rzecz zwiększenia świadomości kobiecej piłki.
Reklama została zaprojektowana tak jak na powyższym zdjęciu. “Zaginiona” kadra Niemiec z ostatniego meczu na MŚ i tekst: “nie widziano od 29 czerwca…”. Wypuszczono też pojedyncze portrety. W projekt zostały włączone także kluby Bundesligi. I rozlało się szambo…
Jako pierwsze uderzyły Ramona Bachmann z Chelsea i Sara Björk Gunnarsdottir z Wolfsburga argumentując, że nie tędy droga, że to obraża rodziny faktycznie zaginionych ludzi a także że 29 czerwca zaginęła Florijana Ismaili (która niedługo później została znaleziona martwa).
DFB wycofało się z kampanii i zaczęła się lawina przeprosin z kapitan Alexandrą Popp na czele. No cóż… Nie ma DFB szczęścia do opaski kapitańskiej – Marozsan introwertyczka, Popp bez twardego charakteru.
Absurd, przypomnijmy sobie że było bardzo duże grono osób krytykujących legendarną już reklamę Commerzbanku przed MŚ.