Można fejsbuka lubić lub nie lubić, ale trzeba mieć stronę zespołu na fejsbuku. Pierwsza zasada marketingu mówi, że lubimy to, co znamy a więc najpierw musimy dać się poznać. Fejsbuk jest do tego najlepszym, najłatwiejszym i najtańszym narzędziem. Trzeba jednak przy tym pamiętać o kilku zasadach.
- Do prowadzenia strony wybierzcie osobę, która sprawnie posługuje się językiem polskim nie musi to być trener ani kierownik, wystarczy jedna z zawodniczek dysponująca ,,lekkim piórem”. Piszcie tak, aby były to krótkie fascynujące opowieści, także dla kogoś kto nie jest fanem futbolu.
Poniżej faktyczny opis z jednego z fanpejdży – TAK NIE PISZCIE!
Brak interpunkcji utrudnia zrozumienie tekstu. Mieszanie czasów również.
,,nasze zawodniczki wyszły na prowadzenie na początku pierwszej połowy po ślicznym zagraniu Janiny Kowalskiej, Anna Nowak wychodzi sam na sam i pokonuje bramkarke Jedynek , niestety przed przerwą tracimy bramkę po błędzie naszej stoperki i jest 1 : 1 druga cześć to otwarta gra szybka i zdecydowana bo oby dwie drużyny chciały wygrać i to Jedynka po rzucie rożnym strzela drugą bramkę a my musimy gonić wynik 15 minut przed końcem po rzucie wolnym udaje nam się wyrównać a dwie minuty przed końcem nasza napastnczka miała piłkę meczowa można powiedzieć na głowie ale nie udaje nam się strzelić bramki wynik : 2 : 2 ‘’
- Każdy post ,,ozdabiajcie” zdjęciem, posty ze zdjęciami mają lepszą ,,docieralność”.
- Pisząc o Partnerach i Sponsorach – oznaczajcie ich! Bardzo to lubią
- Przedstawiajcie mecze w formie graficznej – zdjęcia, grafiki.
- Na zdjęciach i postach oznaczajcie zawodniczki, sztab, kibiców – taki post ,,dociera” wtedy do znajomych znajomych i buduje waszą rozpoznawalność.
- Zamieszczajcie informacje także o prywatnych sukcesach zawodniczek i sztabu, np. szkolnych, zawodowych.
- Piszcie ,,na bieżąco” – relacja z meczu powinna być najpóźniej 24 godziny po zakończeniu zawodów.
- Niezależnie od tego, kto ,,opiekuje” się fanpejdżem, to jest to dobro całego zespołu. I cały zespół i każda zawodniczka o niego dba – udostępnia posty, zdjęcia, filmiki; zaprasza znajomych do polubienia strony; lajkuje i komentuje
Przykłady dobrych fanpejdży:
https://www.facebook.com/FieroZawiszaRzgow/
https://www.facebook.com/perly.lublin/
https://www.facebook.com/akszly/
Ewa Szmitka
1 Comment