Można fejsbuka lubić lub nie lubić, ale trzeba mieć stronę zespołu na fejsbuku. Pierwsza zasada marketingu mówi, że lubimy to, co znamy a więc najpierw musimy dać się poznać. Fejsbuk jest do tego najlepszym, najłatwiejszym i najtańszym narzędziem. Trzeba jednak przy tym pamiętać o kilku zasadach.

  • Do prowadzenia strony wybierzcie osobę, która sprawnie posługuje się językiem polskim nie musi to być trener ani kierownik, wystarczy jedna z zawodniczek dysponująca ,,lekkim piórem”. Piszcie tak, aby były to krótkie fascynujące opowieści, także dla kogoś kto nie jest fanem futbolu.

Poniżej faktyczny opis z jednego z fanpejdży – TAK NIE PISZCIE!
Brak interpunkcji utrudnia zrozumienie tekstu. Mieszanie czasów również.

,,nasze zawodniczki wyszły na prowadzenie na początku pierwszej połowy po ślicznym zagraniu Janiny Kowalskiej, Anna Nowak wychodzi sam na sam i pokonuje bramkarke Jedynek , niestety przed przerwą tracimy bramkę po błędzie naszej stoperki i jest 1 : 1 druga cześć to otwarta gra szybka i zdecydowana bo oby dwie drużyny chciały wygrać i to Jedynka po rzucie rożnym strzela drugą bramkę a my musimy gonić wynik 15 minut przed końcem po rzucie wolnym udaje nam się wyrównać a dwie minuty przed końcem nasza napastnczka miała piłkę meczowa można powiedzieć na głowie ale nie udaje nam się strzelić bramki wynik : 2 : 2 ‘

  • Każdy post ,,ozdabiajcie” zdjęciem, posty ze zdjęciami mają lepszą ,,docieralność”.
  • Pisząc o Partnerach i Sponsorach – oznaczajcie ich! Bardzo to lubią
  • Przedstawiajcie mecze w formie graficznej – zdjęcia, grafiki.
  • Na zdjęciach i postach oznaczajcie zawodniczki, sztab, kibiców – taki post ,,dociera” wtedy do znajomych znajomych i buduje waszą rozpoznawalność.
  • Zamieszczajcie informacje także o prywatnych sukcesach zawodniczek i sztabu, np. szkolnych, zawodowych.
  • Piszcie ,,na bieżąco” – relacja z meczu powinna być najpóźniej 24 godziny po zakończeniu zawodów.
  • Niezależnie od tego, kto ,,opiekuje” się fanpejdżem, to jest to dobro całego zespołu. I cały zespół i każda zawodniczka o niego dba – udostępnia posty, zdjęcia, filmiki; zaprasza znajomych do polubienia strony; lajkuje i komentuje

Przykłady dobrych fanpejdży:

https://www.facebook.com/FieroZawiszaRzgow/
https://www.facebook.com/perly.lublin/
https://www.facebook.com/akszly/

 

Ewa Szmitka

Pokaż znajomym:
error

Ten post ma jeden komentarz

  1. Dobrze napisane, ba, bardzo dobrze napisane. Tylko kogo w rodzimej piłce kobiet to obchodzi? W ilu klubach w ogóle istnieje coś takiego jak sprawy medialne? Ten temat był wałkowany na wielu portalach, forach internetowych, i jedynie co wywołuje to coraz większe olewanie ( to najłagodniejsze określenie) kobiecej piłki @ futsalu kobiet.
    Może ta zapowiadana reforma rozgrywek ligowych, wstrząśnie ludźmi w klubach i zaczną traktować poważnie to za co się zabrali. Jednak, śledząc obecne poczynania klubów, nie łudźmy się. Piłce nożnej kobiet jest potrzebna, poważna rewolucja albo zaorać to, to. No bo po jakie licho, komuś jakieś tam rozgrywki które działają na zasadzie zakładowej ligi przy szkółce niedzielnej?
    Spostrzeżenie z ostatniego weekendu. W mediach, generalnie portale, można było wyczytać relację z 12 (!!!) meczów ligowych od ekstraligi po 3 ligę !!!!! W tym chyba 4 albo 5 to relacje które kluby raczyły same od siebie przekazać do szerokiej publikacji.
    Może czas najwyższy, wzorem innych dyscyplin, aby kluby zostały z urzędu zobligowanie do posiadania patronatu medialnego, przekazywaniu krótkich relacji ze swoich spotkań, do piłkarskiej centrali, wojewódzkich związków oraz do mediów przynajmniej lokalnych (prasa, radio, telewizja, portale)
    Mała uwaga, do zapowiadanej reformy rozgrywek. Z wielu klubów wypływają gorzkie żale, że dlaczego, że nie , że źle, że be, że me, że łoj, że koniec świata.
    A jak wyglądają obecne rozgrywki od ekstraklasy po 3 czy nawet 4 ligę ? Ile klubów już się wycofało? Ile walkowerów odnotowano? Ile spotkań zakończyło się przed czasem ? No i ile jeszcze czeka nas walkowerów? W wielu kasach klubowych już jedynie echo odpowiada 🙂
    Coraz częściej kluby mają problemy z uzbieraniem 11 meczowej 🙂

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Close Menu
error
%d bloggers like this: