12 sierpnia 2022

 Piłkarski Netfilx, czyli platforma DAZN nabyła globalne prawa do transmisji Ligi Mistrzyń na najbliższe cztery sezony. Umowa dotyczy 61 spotkań w każdym sezonie (od fazy grupowej). Na mocy partnerstwa DAZN z Youtubem sezony 2021/22 i 22/23 mają być pokazane w całości za DARMO na specjalnie dedykowanym kanale platformie Youtube. Trzeci i czwarty sezon (2023/24 i 2024/25) przejdzie już pomału na płatną platformę w całości, a za darmo będzie dostępnych najciekawszych dziewiętnaście spotkań. 

Wieloletnia umowa partnerska obejmująca zasięgiem cały świat ma napędzić i spopularyzować nowy format Ligi Mistrzyń i nadać im tak prestiżowy charakter jak męskiemu odpowiednikowi. Po nadaniu oficjalnego hymnu i nowego logo jest to kolejny element globalnej rewolucji formatu.

Rewolucyjna zmiana formatu od przyszłego sezonu w kobiecej Lidze Mistrzyń już jest znana, teraz czas na rewolucję finansowo-techniczną. Puchar Europy w końcu ma być atrakcyjny dla widzów i dla klubów w  nich grających. 

Finanse

Począwszy od sezonu 2021/22 suma nagród finansowych ma zwiększyć się aż ponad czterokrotnie – do 24 milionów euro. Nowością będą też  ‘solidarity payments’, czyli 'płatności solidarnościowe’ dla lig. Mają one służyć do zmniejszeniu różnić, pomiędzy pozostałymi klubami. Kwota ma oscylować w granicach 5,6 milionów euro. 

  • 400 tysięcy euro dla uczestnika fazy grupowej 
  • 1,4 miliona euro za wygranie Ligi Mistrzyń
  • 23% wszystkich nagród na ‘solidarity payments’

VAR

Do tej pory był tylko w finale, teraz ma być wprowadzony już od fazy pucharowej. 

Welfare

Całkowicie nowa zasada, która ma  chronić dobro zawodniczek w ciąży oraz matek. Od początku sezonu 2021/22 uczestniczące kluby będą mogły dokonać zmiany swoich list składów w dowolnym momencie w trakcie sezonu w celu tymczasowego zastąpienia zawodniczki z powodu ciąży lub wyjazdu, lub powrotu z urlopu macierzyńskiego.

 


Rewolucja – zmiana formatu

Począwszy od sezonu 2021/22 zmieni się całkowicie format tych rozgrywek. Największą zmianą będzie zastąpienie 1/16 play-off – fazą grupową. Mowa tu o naprawdę przemyślanej i gruntownej reformie – zarówno ilościowej jak i jakościowej, która obliczona jest na rozbudowanie i zwiększenie poziomu konkurencyjności elitarnych europejskich rozgrywek kobiecej piłki oraz ich szerszą popularyzację na globalnej scenie. Tak, nie przesłyszeliście się bowiem decyzje UEFA obejmują również kroki podjęte w tym kierunku.

Marketing, transmisje telewizyjne, sponsoring – wszystko to począwszy już od wspomnianej fazy grupowej turnieju będzie zarządzane ze szczebla centralnego UEFA.  Jest to niezwykle istotne zwłaszcza dla transmisji TV, które staną się teraz bardziej dostępne. Do tej pory taką uwagą cieszył się jedynie mecz finałowy. Automatycznie oznacza to również, iż daty spotkań będą w miarę możliwości ustalane tak aby nie kolidować z żadnymi innymi ważnymi spotkaniami w Europejskim piłkarskim kalendarzu.

Redakcja

0 0 votes
Article Rating

Skomentuj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
error: Content is protected !!
%d bloggers like this: