Adidas ogłosił w czwartek uruchomienie „Champion The Girls”, inicjatywy, której celem jest pomoc w wyrównaniu sportu poprzez stworzenie przestrzeni od podstaw do szczytu kobiecej piłki klubowej. Punktem wyjścia będzie finał sobotni Ligi Mistrzów. Niemiecka firma, we współpracy z UEFA, zarezerwowała obszar stadionu, aby grupa młodych fanów mogła cieszyć się meczem z niektórymi światowymi odniesieniami.
W tej kampanii, która rozpoczyna się w Eindhoven uczestniczyć będą Alessandro Del Piero, 'Kaka’ wraz z córkami, Ian Wright z wnuczką oraz Alessia Russo i Sarah Zadrazil z matkami.
Oprócz pomocy w tworzeniu i promowaniu kobiecych wzorców do naśladowania, kampania będzie miała także na celu też założenie, by piłkarki nie musiały kończyć kariery wcześniej niż piłkarze. Mamy tutaj świeży przykład Zofii Buszewskiej, która 'zawiesiła buty na kołku’ wieku 21. lat.
𝐂𝐇𝐀𝐌𝐏𝐈𝐎𝐍 𝐓𝐇𝐄 𝐆𝐈𝐑𝐋𝐒 💪
Did you know by the age of 14 girls drop out of sports at twice the rate of boys?! 🤔
It’s time we address this and build equity for the future of the beautiful game.
more info: https://t.co/gTd7gO95Kd pic.twitter.com/ko2xu8dych
— adidas Football (@adidasfootball) June 1, 2023